Iklan Nuffnang

Total Pageviews

Sunday 30 November 2014

AKU BERSALIN 27/1/2014 (Episod 2)

As Salam,

Sambung balik entry aku yg lalu.. Kan aku admit hospital sbb darah tinggi.. Aku beriya sgt nak keluar sebelum 25/1/2014.. Gara2 kawan opis En.Husb nak blanje makan kat SALOMA..
Terok kan.. Aku tak tahu la nak cakap mcm mana.. Aku mmg xle control nafsu makan aku.. Walaupun aku di isytiharkan pengidap kencing manis smasa mengandung, itu semua x menghiraukan dan tak menghairankan aku.. Yg pasti perot aku kenyang dek makanan.. Barula hati aku gembira.. hahahha..
Berat aku sebelum mengandung 55kg..
Selepas 9 bulan badan aku bagai dipam2 dengan angin, mencapai sehingga 72.5kg.. 
In total 72.5kg-55kg = 17.5kg.. Mmg mcm tong drum.. Dahla pendek, gemuk pulak tu..
X ker mcm ayam katik.. hahahahha.. Selepas discaj, aku keluar cepat2 dan bersiap.. sbb malam ni, Kawan Opis En.Husb aku nak blanje makan malam kat SALOMA..
Aku pon xtau sedap ker tak.. Tapi mmg buka selera aku..

Lepas siap, En.Husb drive dari Klang sampailah KL SALOMA.. Aku sempat snap jugakla..
Korang mesti cakap xboleh blah tgk muka aku.. Sbb aku pon rasa mcm xboleh blah.. Menyampah pulak tgok muka aku ni.. Bala gemokk..
Hahhhhh nampak tak.. gemuknya aku.. ni date dia 25/1/2014.. 
Mmg aku ngidam sgt nak makan kat sini.. 
Cantik tempat ni.. 
Kakak Opis En.Husb suruh order menu masing2..
Aku oder Nasi goreng ape ntah.. ada sate sekali, keropok ngn arca buah.. 
Plate Saloma ni mmg besar, isi pon boleh tahanla..
Tapi disebabkan aku pregnant, mmg makanan dia xmencukupi buat aku dan baby aku dlm peyot ni..
En.Husb makan lamb chop.. Dia pon sama jugak xbape nak kenyang.. 
Gamaknya perot kami laki bini masa ni, mmg kebulur semacam.. 
Org lain relax jer siap sendawa.. hahahhahaha
Untuk mlm tu, Alhamdulillah mudah2an rezeki kakak opis En.Husb dimurahkan selalu..
Sbb kakak ni mmg rajin blanje kitaorg.. Rezeki murah agaknya.. Mmg rasalah kekerapan kakak Opis En.Husb ni blanja.. Kami jer xtahu bila lagi nak blanja.. asik menerima jer.. memberi xtau bila lagi.. Tunggu erk I.Allah one day kami pulak blanje korang.. hahahhaa

Malam tu, lepas makan, lepas aku idamkan nak sgt makan kat SALOMA, aku ngn En.Husb sambung beli burger kat kawasan rumah.. Nak tampong space2 kecil yg berlubang dalam perot.. kira nyte supperla.. sedap jugak.. xde yg xsedap hujung2 pregnant ni.. semua sumbat dlm mulut semuanya sodapp dan menyelerakann.. yer dak mommies2 to be??
Kenyanglah jugak perot aku ngn burger ayam abg ni.. 
Lena tidur aku malam tu.. Sambil Baby dalam peyot aku mengeletek keaktifan dlm peyot aku ni..
Mungkin tgh merasa burger ayam ni..

26/1/2014 4.00AM
Tapi aktive baby aku lain mcm pulak aku rasa.. Rasa sakit pinggang tiba2 menyengat..
Malam tu, aku pusing ke kanan, dari kanan aku pusing ke kiri..
Tiba2 aku rasa perot sekejap2 tegang.. Tapi yg paling terok aku rasa sakit dekat pinggang.. Keliling pinggang rasamcm dijerut2,,
Ya Allah sakit nya Ya Allah..
Aku mula menangis.. menangis dan terus menangis..
En.Husb asik tanya, nak pg Hospital tak.. Aku geleng kepala.. 
Aku cakap due aku lambat lagi.. 31/1/2014.. Lebih kurang seminggu lagi..
Aku sure yg aku rasa sakit ni bukan nak bersalin.. Apa ker, slalu nya org cakap kalau sakit, ada rasa sakit contraction bersalin..
Masalahnya aku pon tak tahu rasa sakit contraction tu mcm mn..
Jadi aku cakap kat En.Husb yg aku sakit pinggang sgt..
Senang nak cakap aku sendiri pon confuse sakit bersalin mcm mana..
Yang aku tahu, sakit ni mmg tahap melampau..
Bahgian Ms.V rasa sgt berdenyut.. Keliling pinggang rasa sakit melampau.. rasa mcm ditarik2 tulang pinggang ni.. En.Husb pulak tak abis2 cakap "Haby rasa cyg ni nak bersalin lah.."
Aku pulak rasa hangin semacam.. 
"Masalahnya haby, kalau nak bersalin xper.. Ni tidak, duduk kat hospital punya lama, baby xkeluar..
Dear xnak pg lagi, saya belum nak bersalin.."
Sambil nangis aku cakap kat En.Husb.. Padahal aku sendiri takot.. Yer ker aku nak bersalin.. mcm ni ker rasanya nak bersalin.. apa maksudnya dgn Contraction?

Hah kita sambung next entry okay..

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

I LOVE MY FAMILY

Ya Allah kau berkatilah seluruh kehidupanku, kehidupan suamiku, bayiku, IbuBapaku, Mertuaku, adik-beradikku dan muslimin muslimat di dunia ini.
Ya Allah lindungi hati kami, pilihlah kami dan tundukkanlah kami ke jalan Mu iaitu jalan yang Engkau redhai.
Ya Allah jangan lah kau sesatkan kami sepertimana kau sesatkan mereka yang kau murkai.
Ya Allah berikanlah kami rezeki yang halal, rezeki yang melimpah ruah serta permudahkanlah segala hutang piutang kami sebelum nyawa kami diambil.
Ya Allah perkenankanlah setiap doa-doaku ini.
Sesungguhnya Engkau yang Maha MengAminkan segala doa-doa kami.
Amin Ya Robbal Alaminn