Iklan Nuffnang

Total Pageviews

Sunday 2 November 2014

Kahwin Adik Beradik (EPISOD 2)

As Salam Blogger..

Itu ari ada citer sikit pasal entry sebelum ni : Kahwin Adik Beradik (EPISOD 1)
Sekarang ni, aku nak sambung cerita lagi..

Kali ni aku nak citer hantaran yg aku buat sendiri.. Barang2 aku shopping kat Nilai..
Tapi bg pendapat aku, kalau beli kat Nilai rasanya ada harga berpatutan ngn tak patut jugakla.. sebabnya bila aku survey kat klang ni, rasanya lagi murah.. mcm sengal pon ada pg jauh2 sampai ke Nilai.. ingat kan lagi murah tapi kat klang lagi murah malahan lagi dekat.. huhuhhuhu.. Tapi bezanya kat Nilai, lau beli barang boleh tinjau skali barang lain.. 1000 dalam 1 pakejnya.. Agak bagus jugak la untuk perabehkan duit En.Husb.. hahahahha..

HANTARAN

Ok kat sane aku borong bunga ros byk2.. kononnyer nak tiru ala2 hantaran si Sarah Raisudin.. sekali jadi hantaran ala aku punya patern.. hahahhaha

Ini hantaran Siti Sarah.. Cantik kan.. Tgk versi aku pulokkk.. hahahhahaah


Ini hantaran dari pihak En.Husb, tapi aku yg gubah.. tgklah tapak tu, Siti Sarah pakai tapak stand kristal.. yg aku pulak pakai tapak segi empat sama.. nampak sgt bebenor lainnya..
xper la asalkan hati aku pueh hati yer dok...kata nak murah..



Yg ini pulak hantaran dari aku buat En.Husb.. aku campur ros warna peach...

Hentam sajala labu.. Ini pon bape kali dok mendesignnya.. rupanya tetap sama jugak, dok pusing2 pon rupa itu jugak.. janji aku siapkan.. huhuhuhuh ;p
untuk hantaran siap..yg adik aku pulak lagi cantik, tapi aku xsnap.. sbb yg tu pakej dari pihak andaman.. offer last minit,dorang buatkan hantaran untuk adik aku.. mmg gorgeous..

CATERING

Aku ngn adik aku amik catering sekolah jer..
Bagus jugaklah makcik ni.. aku pon dah lupa namanya.. Aku amik catering sekolah Telok Pulai, Klang.. Sedap jugak.. Dia ada bg food testing.. sgt sedap..Kami pilih makanan org kampung.. Menu yg kamu beradik pilih :
1) Nasi Putih
2) Kuah lomak ikan kering nenas
3) Ayam masak merah
4) Ikan goreng/Ikan kering/Telor masin
5) Ulam-ulaman & Sambal Belacan
6) Sayur kacang panjang & kubis
7) Air sirap
8) Buah tembikai

Kami order untuk 400org makan..Harga masa tu dia offer satu kepala RM10..
In total : RM10 X 400 = RM4000
jadi nya sorang couple bayar RM2000..

Tapi dlm diam Mak aku ni order menu special "DAGING RENDANG"
sedap giler ko.. kitaorg xtau pon, tiba2 masa majlis resepsi, sesi menjamu selera ada menu tambahan pulak.. bagus2.. aku sukakan kejutann.. hahahha
Masa kenduri berlangsung, Aku yg tugaskan anak2 sedara aku untuk handle bahagian makanan, bolehla plak dia cakap "MOKDE, nasi dah habissss"
aku ngn adik aku masa bersanding terkejotla.. aik xkan cepat sgt dah habis..
Sekali bapa tiri aku, terus pg kedai mamak beli nasi satu tong besar yang dah masak punya.. Boleh tahan la jugak mamak tu cas, harganya RM60/satu tong plus besar..
Bila habis bersanding, sesi nak ngemas, biasalah pengantin yg akan kene ngemas..
Korang tauuu, aku jumpa satu tong besar punya ada nasi dlm tu.. eiiiii geram plak aku ngn anak2 sedara aku tu.. bukan nak check betol2.. kan dah membazir namanya tu..
Sabor ajerla...

HARI PERNIKAHAN TIBA

Aku nikah pada 30/11/2012.. Ari Jumaat..
Semua sedara mara dah dtg.. tunggu saat kami dinikahkan.. agak berdebar la jugak..
Tapi bila dah diijabkabul, aku yg nangis, adik aku relax jer.. siap tanya aku "Dah ker kak?"
Eiii, kuat berangan adik aku ni.. hahahhaha.. jom tgk gambar nikah aku..


Ni lupa diri sekejap.. mak andam buat lawak sampai terlupa sekejap kewanitaanku..hahahah


Suka tgk gambar ni.. ala-ala gedix tak bertempat.. hahahhaha



Muka xle blah jer nengok hahahha.. habis semua segi, selok belok abg cameraman ni amik gambar.. anyway sgt enjoyyy;p


Ni gambar adik kesygan aku.. make tip top.. tapi dia ni dok kecoh pak Kadi tak dtg lagi..
Sbb masa ni, byk pulak tempat Tok kadi nak pg mengangkad nikah.. So kitaorg terpaksa tunggu dan tunggu dan tungggu lagiii...


Yg ni gambar ceria kami bila tau Pak Kadi nak maiii dahh.. kami nak kawen woiiii.. xsaborrr..
nampak x kat situ beriyer nyer bukan main lagi...

Ni plak gambar bridesmaid I la u olss..
Luv her so muchhh.. muacsss 1000000000 kali..
Yg ni slalu jadi penasihat, pendengar, penghibur duka lara aku.. senang ckp aku slalu gelar kan dia myTWIN.. myBABY Shara Amira... Miss her alott...
Skg ni aku rindu kat dia sbb dia da keje tempat lain..
Cian dia.. entah apa dia buat.. mesti dia windu kat aku...mommy pon windu u la darlinggg..
huarghhhhh ;C


Sesi photo sekejap.. ala-ala model xbp nak menjadi.. agak kaku.. tapi hasil nya agak cantikla jugak kan...HIKHIKHIK

 
Suka jugak gambar ni.. mcm pompuan melayu terakhir.. kononla hahahahahhaha..
Maapla aku ni perasan sikit.. korang jgnla marah aku pulak..


Yg ni lah abg aku yg kahwin sama tahun ngn aku.. yg dia pelok tu Isteri dia.. dlm mood honeymoon lagi.. suka jugak pic ni, ala-ala bodyguard jer.. hahahhahaa

SESI AKAD

Bermula akad yg bakal dilafazkan En.Husband.. Debaran masa tu agak kuat jugakla.. 
Jom layan Pic dulu..




Ni dia Pak Kadi tu.. sgt mangat sporting giler.. Yg En.Husb semua dari panik terus hilang panic.. asik ketawa jer.. bagus2, suka aku, memecahkan suasana gementar dalam hati aku ni.. Org lain masa tu aku x tau la..



Akad mula dilafazkan..
Aku bakal menjadi isterimu..
Dan kau bakal menjadi suamiku buat seluruh kehidupanku..
Moga engkau mampu memimpinku bersamamu hingga ke hujung hayatku..
Moga engkau menerima aku seikhlas hatimu sepertimana aku merelakan seluruh jiwaku untuk jadikan kau sebagai pasanganku..


Sahla aku menjadi isteri buat En.Husb yg tercinta.. Luv u Hubby..
Untuk picture bawah ni.. aku agak terharu, dan menitis air mata aku seketika..
Dan adik aku ni boleh plak tanya " Kak, dah ker kak?(dah nikah ker?)"..
Tersentap airmata aku nak nangis.. tak jadi lepas tu nak nangis.. Kacaula adik niii..




Alhamdulillah, segalanya berjalan dgn lancar atas IzinNya..
Syukur kami bergelar suami isteri..


Cakkk!! Aku dah bini org dahh.. Sonoknyerrrrrr... ;p ngeeeee


Mas Kahwin dari suamiku.. hantaran dia rahsia.. tapi mmg aku cakap sesen pon aku xkluar.. 100persen En.Husb belanja.. syukur, rezeki tahun tu rezeki En.Husb melimpah luah..rupanya rezeki nak melamar aku jadi isteri dia..


Gambar aku dan En.Husb..
Sgt kreatif abg cameraman..
Cayalah.. Hasilnya aku suka..
 


Posing sikit.. ala-ala sakit pinggang.. hahahhaha.. enjoy this moment... ;p


Cantik tak baju adik aku.. mmg kat butik Nabila ni, seriously aku cantik, up to date punya gaun pengantin.. aku suka sgt..1st time pg butik dia tu aku dah menggelupor xtau nak pakai mana satu.. sebab semuanya cantik belaka..


Ini bapa aku, bapa kandung aku.. dan sebelah tu mak tiri aku.. "Thanks abah sbb sudi datang dri Perak sampailah ke Klang ni..Kami syg abah"


Ni pic kami kiss mak mentua masing2.. harap Mak aku syg En.Husb mcm anak sendiri dan aku mgharapkan jugak kasih syg ibu mentuaku seperti kasih syg mak aku.. aminnnn..

Yg bawah ni family En.Husband.. hihiih.. family aku sendiri xder.. sedikit terkilan family aku sbb x tgkap pic.. entahlah masa tu agak bz masing2,buat kerja masing2 xsempat nak tgkap gambar.. sedih btolll




Di penghujungnya.. Goood for us atas jodoh mu Ya Allah..Kekalkan hubungan kami hingga ke hujung hayat kami.. aminnn







Setelah angkat nikah, gambar dlm bilik.. tapi mak aku dah pesan awal2 jgn nak gedix sgt.. majlis resepsi blom lagi berlansung.. sedor2 sikit diri tu hahahha.. sbb tu ada terselit gambar adik ipar ku yg sporting tuh.. hahahahah Mama Mia..
Doaku setiap hari untukmu En.Husb.

"Ya Allah, Sejahteralah ke atas suamiku Muhammatul Nor Iszi,Ya Allah, Kau jadikanlah suamiku pemimpin yg soleh agar dia dapat memimpin aku dan anak-anak kami kelak ke jalan mu Ya Allah.. sempurnakanlah hari2 suamiku, Kau lindungilah perjalanan hidup suamiku, berikanlah rezeki yg halal buat suamiku, syukurilah aku dan keluargaku di atas rezeki yg suamiku bawa pulang, jgnla kami merungut di atas pemberian rezeki suamiku serta rezeki Mu Ya Allah.. Ya Allah, kau permudahkanlah hutang2ku, hutang2 suamiku sebelom kami meninggalkan DuniaMu ini.. Dan Kau matikanlah kami di dlm Islam, pilihlah kami untuk ke jalanMu Ya Allah.. Aminnn Aminnn Ya Robbal Alaminnn.

Perkenankanlah doaku untuk suamiku yg tersyg Ya Allah..Aminnn "

Tunggu entry seterusnya untuk majlis resepsi kami... ;p

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

I LOVE MY FAMILY

Ya Allah kau berkatilah seluruh kehidupanku, kehidupan suamiku, bayiku, IbuBapaku, Mertuaku, adik-beradikku dan muslimin muslimat di dunia ini.
Ya Allah lindungi hati kami, pilihlah kami dan tundukkanlah kami ke jalan Mu iaitu jalan yang Engkau redhai.
Ya Allah jangan lah kau sesatkan kami sepertimana kau sesatkan mereka yang kau murkai.
Ya Allah berikanlah kami rezeki yang halal, rezeki yang melimpah ruah serta permudahkanlah segala hutang piutang kami sebelum nyawa kami diambil.
Ya Allah perkenankanlah setiap doa-doaku ini.
Sesungguhnya Engkau yang Maha MengAminkan segala doa-doa kami.
Amin Ya Robbal Alaminn