Iklan Nuffnang

Total Pageviews

Wednesday 17 December 2014

TESTIMONI DIRI SENDIRI BERSAMA OPTIBERRY


As Salam,

Hi u olss..
Aku nak cerita entry kali ni tentang aku terjebak dgn OPTIBERRY
disebabkan perubahan ketara  daripada mak aku sendiri..
Jika baca entry sebelum ni, mak aku ada darah tinggi, sekarang hilang 100%, darah tingginya 
kembali normal.. Sakit lututnya dulu tak tertahan, tapi sekarang tiada lagi.. 
dan paling best, berat badan mak aku dah menurun..


Disebabkan bende2 itu, makanya aku terjebak dgn OBTIBERRY..
Aku jugak mewarisi penyakit darah tinggi dari mak aku..
Kalau satu minggu tu, aku mesti kerap pening kepala sampai 3 kali seminggu..
xsempat nak sembuh sakit kepala serang lagi..
So, apa yg aku buat, aku menyahut cabaran untuk menggunakan OPTIBERRY..
Lagi pon yg bestnya, rasa OPTIBERRY ni sgt sedap.. Sweet&Sour rasanya..
Aku ambil 4 biji  selepas bangun tidur, 4 biji lagi untuk 1 jam sebelum lunch,
dan 4 biji lagi sebelum tidur..
Rasa mcm bukan ubat jer.. macam main2 jer aku rasa dgn OPTIBERRY ni..
Siap aku tanya diri aku sendiri "Ye ker? Boleh ker?"

Hari pertama aku makan, aku rasa asyik nak terkencing jer.. padahal aku tak banyak minum air pon..
Hari kedua aku makan OPTIBERRY, 4 biji pagi aku kemam, xsampai 15 minit perot aku memulas..
Segala yg terpendam, dapat diluahkan.. Sampai 3 kali aku masok toilet..
Serius aku cakap, xsakit langsung.. 
Ni pandangan aku tentang Omega Guard & OPTIBERRY..
Memang aku dapat rasakan perbezaannya, kalau dulu aku makan shaklee
3 biji Omega Guard sehari untuk burn lemak aku,
rasa kepedihan sampai keesok harinya.. Walaupon Omega Guard mampu membuang segala toksin, tapi kekerapan ke toilet sgtla aku tak tahan.. sebabnya sgt pedihhh.. paham2la sendiri erk..
Tu kadang2 aku skip ambik Omega Guard..

Dengan OPTIBERRY, aku tak rasa sakit, pedih atau derita walaupon kerap ke toilet..
Yg ni buat aku makin jatuh cinta dgn OPTIBERRY.
Masuk hari ketiga, kepala aku sakit sgtttt dan teramat..
Aku tanya dekat mak aku, kenapa sakit sgt kepala ni?? Mak aku jawab, HEALING PROCESS..
Amboii bukan main lagi mak aku skg..
HEALING PROCESS MEANS PROSES PENYEMBUHAN di mana OPTIBERRY memberi tindak balas terhadap penyakit yg ada dlm diri aku..
Dan sebelum ini, aku juga mempunyai masalah migrain yg agak terok..
Dan effectnya selepas menggunakan OPTIBERRY berkali ganda kesakitannya..
Aku rasa mcm nak STOPPP OPTIBERRY..
Tapi mak aku x bagi.. suruh aku teruskan..
Aku pon continue, masok hari keempat, kepala aku masih lagi berdenyut, 
dan mata aku pulak buat hal.. Aku rasa gatal teramat sgt.. asik nak menggaru jer..
Aku tanya lagi mak, kenapa mata ni gatal giler.. mak aku jawab HEALING PROCESS..
Berbulu jer aku dgr.. ye ke healing process.. 

Aku meneruskan makan OPTIBERRY, walaupon sakit kepala dan mata aku asik gatal hinggalah cukup seminggu, tiba2 hilang dan senyap sakit kepala aku tanpa aku sedari..
Gatal yg amat sgt pada mata aku hilang secara tiba2.. Kalau dulu aku nak pergi kerja, sgt lemah sbb xcukup rest.. Tapi sekarang, walau pon aku tidur dalam 3-4 jam, bangun subuh aku rasa fresh..
Serious dgn apa yg aku rasa ni..

Pada minggu kedua aku makan OPTIBERRY, aku langsung tak sakit kepala.. hilang terus..
Minggu ketiga bersama OPTIBERRY,  aku pergi check mata.. jika sebelum ni aku ada rabun silau 1.25(kanan) , 1.00(kiri).. sekarang hilang 100%..
Hanya 3 minggu sahaja aku bersama OPTIBERRY.. Pada minggu kedua aku makan OPTIBERRY, aku dah merasakan perubahan, pandangan aku makin terang.. Kalau dulu waktu malam, aku asyik menyumpah kereta sebab aku slalu ingat mereka buka lampu tinggi..
Tapi sekarang, aku lega dan bersyukur sebab rabun silau aku tiada lagi.. 
Pandangan aku makin terang pada waktu malam..
Sangat mengujakan aku.. Disebabkan aku rasa perubahan sikit demi sikit, aku try check tekanan darah tinggi.. Alhamdulillah bacaan aku dah normallllll..
Kalau dulu 160/92, 159/90, 155/80, bacaan aku sangat tinggi, sedangkan usia aku masih muda..
Aku sampai xtahu nak buat apa untuk hilangkan tekanan darah tinggi..
Makan ubat doktor, masih jugak xhilang, yg menambahkan lagi adalah pening kepala yg sgt terok..
Dan sekarang, aku tak pening lagi, darah tinggi aku dah kembali normal 100%..
Mudah2an dikekalkan aminnn..

Yg bestnya, macam mak aku jugak.. Aku merasakan perubahan pada badan aku..
Aku rasa kurus sedikit jika dibanding kan dulu..
Jika dulu, aku cuba diet Atkins tapi sgt menyeksakan..
2 bulan aku xmakan nasi, berat aku hanya turun dari 58 kepada 55 kg saje..
sgt penat dan aku kerap pening kepala.. lagi satu aku brestfeed.. Sudah tentulah aku xle tahan..
Makanan xcukup untuk process kan susu badan.. Sgt penat dan struggle giler..
Tapi 3 kilo jer hasilnya dlm masa 2 bulan..
Mujur aku diperkenalkan dgn OPTIBERRY.. Hanya 3 minggu aku bersama OPTIBERRY, 
aku turun 2 kg.. perot aku yg dulu muncit, skg tiada lagi.. 
aku xperlu susah2 lagi nak pakai corset untuk cover perottt.. aku suka sgttt...
Makanan yg aku makan, xperlu dah nak sekat2 mcm dulu..
Ikot suka aku nak hentam byk mana..
And yg bestnya, aku sendiri rasa OPTIBERRY buat aku MILKBOOSTER..
Sgt terasa perbezaannya selepas minggu ketiga aku gunakan OPTIBERRY..

Lagi satu, jika sebelom ni kalau aku snap picture, muka aku yg xle tahan, nampak gemok..
Buatlah muncung itik untuk nampakkan kurus.. terseksa sgttt..
Tapi skg, aku xpayah nak senyum itik untuk nampak kurus di muka..
Sebabnya aku skg dah kembali kpd berat ideal 53kg.. 
Muka aku dah kurus, dan xperlu takot lagi dgn kamera..
itu yg selama ni aku idamkannn.. aku tak payah susah2 nak berdiet,
aku tak pyh susah2 nak control, dengan OPTIBERRY, segala penyakit aku hilang dgn IZINNYA,
dan masa yg sama OPTIBERRY memberikan berat badan yg ideal kepada penggunanya..
I love OPTIBERRY.. Mak memang betull!!
Produkk yg mampu mengubati semua peringkat dari usia 0 bayi hingga tiada had umur..
Yg bestnya OPTIBERRY boleh buat masker..
Bestnya, kulit aku pon makin cerah dari dlm dan membetulkan kedutan yg ada kat muka aku ni..
Alhamdulillah..

PICTURE LAMA 
Muka aku yg agak bambam..
jenuh nak mencari posisi yg terbaik untuk nampak kurus di gambar..

SELEPAS 3 MINGGU DENGAN OPTIBERRY
Yg ni gambar minggu lepas..lengan aku dah kecil serta perot aku x muncit lagii!!

JIKA SAYA MAMPU KURUSKAN BADAN DGN OPTIBERRY, ANDA PULA BAGAIMANA??
Chewahhhhh!!
JUMPA LAGI NEXT ENTRY..

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

I LOVE MY FAMILY

Ya Allah kau berkatilah seluruh kehidupanku, kehidupan suamiku, bayiku, IbuBapaku, Mertuaku, adik-beradikku dan muslimin muslimat di dunia ini.
Ya Allah lindungi hati kami, pilihlah kami dan tundukkanlah kami ke jalan Mu iaitu jalan yang Engkau redhai.
Ya Allah jangan lah kau sesatkan kami sepertimana kau sesatkan mereka yang kau murkai.
Ya Allah berikanlah kami rezeki yang halal, rezeki yang melimpah ruah serta permudahkanlah segala hutang piutang kami sebelum nyawa kami diambil.
Ya Allah perkenankanlah setiap doa-doaku ini.
Sesungguhnya Engkau yang Maha MengAminkan segala doa-doa kami.
Amin Ya Robbal Alaminn