Iklan Nuffnang

Total Pageviews

Monday 29 December 2014

TESTIMONI OPTIBERRY PADA BAYI (KURAP SUSU)


As Salam,

Aku nak story tentang keberkesanan seorang bayi yang kena kurap susu yg selalu
terjadi di kalangan bayi yg baru lahir..

KURAP SUSU

Aku mempunyai seorang sahabat yg mempunyai anak dan selalu terkena kurap susu..
Tapi ini memang menjadi kebiasaan, dan aku sendiri mengaku anak aku pon selalu dan kerap kena kurap susu.. Habis muka merah2.. Kalau ada penawar pon boleh tahan hampir seminggu, 
kemudian datang lagi kurap susunya.. Sebab kulit bayi sgt-sgt sensetif.. 
Dan aku dulunya guna lotion Sebamed untuk hilangkan kurap susu pada baby aku.. 
Memang surut dalam masa 4 hari tapi masih ada tinggalkan kesan lagi..
Bila tak pakai lotion Sebamed, nahh kau, jadi lagi.. Kurap susu ni sentiasa akan berulang dan terus berulang sampai usia baby lebih kurang 6 bulan ke atas.. 
Barulah kulit dia akan terbiasa dgn susu badan ibu..
Baby aku jugak selalu kerap gatal kepala bila berpeluh, dan Sebamed Shampoo juga aku pakaikan.. 
Dalam masa 3/4 hari guna Sebamed baru hilang gatalnya.. 
Kalau shampoo habis, tergaru2 la anak aku macam monyet.. kesian sgt.. 
Mana mak bapa yg xnak buat terbaik untuk anak2, betol tak??

Jadi aku try OPTIBERRY pada anak aku.. Sehari aku bagi 2 kali..
Aku kerat kecil2 dan bagi anak aku nyonyot mcm gula-gula..
Nama pon Berry, sukalah sgt anak aku ni makan OPTIBERRY..
So, aku nak uji kaji kehebatan OPTIBERRY ni, aku tak nak gunakan Sebamed Shampoo
pada anak aku.. Aku gunakan shampoo biasa yg selalu kanak-kanak lain guna..
Lupa pula nak cakap Sebamed ni mempunyai kelembapan yang paling tinggi untuk kulit dan sgt bagus pada kulit bayi mahupun dewasa.. Dan kelembapannya lebih tinggi jika
dibandingkan dengan shampoo kanak2 yg lain..
Tetapi harganya agak mahal dan botolnya cenonit kecil..
Kalau Sebamed habis, gatalnya kembali lagi..
So, apa yg aku nampak, dlm masa 2 hari sahaja,  anak aku dah tak tergaru2 lagi selepas makan OPTIBERRY.. Padahal aku guna shampoo biasa jer.. Sgt berkesan..
Dan hilang kegatalan itu berterusan.
Begitu juga kalau anak aku terkena gigitan nyamuk..
Aku cuba sapu Optiberry, kemerahan gigitan nyamuk hilang pada hari esoknya..
Sangat2 aku teruja dgn Optiberry..
Sgt MULTI-FUNCTION!!

Dan untuk pengetahuan am korang, OPTIBERRY memberikan kecergasan pada
diri bayi, memberikan antibodi yg lebih kuat, mengelakkan bayi dari demam, mengelakkan daripada terkena jaundis, mengubati penyakit secara menyeluruh sekali gus yang ada dalam diri bayi terutamanya asthma, mengeluarkan lendir2 dan kahak2 secara sendirinya melalui pembuangan najis serta menjana OTAK bayi lebih aktif, cerdik dan pintar..
Dan dalam masa yg sama, OPTIBERRY memberikan kulit bayi lebih gebu..
Dan hasilnya, aku nampak anak aku lebih aktif, tidak lagi demam mahupun selesema
serta kulit nya makin licin dan cantik.

ANAK MUMMY
DO I LOOK LIKE A MONKEY, MUMMY??
LIKE EVERYTHING YOU SAY JUST NOW MUMMY, GGGRRRR???
NI GAMBAR PALING BARU.. 

SAMBUNG BALIK CITER..
Begitu juga dgn sahabat saya ni, anak dia pon sama.. Berusia 2 bulan.. Ada masalah kurap susu..
Selalu sgt dan kerap terkena dek kurap susu mamanya.. 
Walaupun mamanya dah lap selepas menyusukan anaknya,
masih jugak anaknya terkena kurap susu.. Sebab itu aku cakap, kulit bayi sgt sensetif..
 Dan salah seorang ahli keluarganya memperkenalkan OBTIBERRY..
So ayahnya pikir mcm mana nak bagi pada bayi yg berusia 2 bulan? 
Tak ker tercekik nanti baby aku ni??
So, ayahnya hanya memegang tablet tersebut, dan letakkan di hujung lidah anaknya..
Dan anak nya mula nyonyot tablet OPTIBERRY..
Ayahnya melakukan sehari 2 kali.. Hari pertama kemerahan dah mula surut..
Hari kedua, bintik2 pon surut.. Hari ketiga hilang dan hari keempat, COMPLETE BERSIH..

Ini muka anak kawan aku



Totally hilang.. Walaupon ayahnya stop bagi Optiberry, kurap susunya dah STOP TERUS..
Compare dulu ngn anak aku, pakai Sebamed baru hilang.. Stop Sebamed jadi balik kurap susu..

Tapi aku nak ajar 3 CARA untuk bagi bayi makan OPTIBERRY :
1) Bagi kaedah yg aku bagi tadi dengan cara bayi menghisap sambil kita pegang tablet 
(means bayi nyonyot OPTIBERRY)
2) Hancurkan satu biji tablet OPTIBERRY campurkan bersama susu bayi.
(Jgn risau rasanya sangat enak dan tidak memudaratkan)
3) Hancurkan satu biji tablet OPTIBERRY, campurkan sedikit air, dan tempek 
pada kurap/luka.. sgt mujarab dan berkesan dgn cepat.

So kat sini aku bagi 10 STAR untuk OPTIBERRY..
Bayi pon mampu disembuhkan oleh OPTIBERRY atas IZINNYA..
Menakjubkan!!Yang pastinya Optiberry tidak menipiskan kulit bayi, malah ia membaiki
dan mencantikan serta memberikan kolagen yang lebih kepada kulit.

I LOVE U MORE OPTIBERRY!!

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

I LOVE MY FAMILY

Ya Allah kau berkatilah seluruh kehidupanku, kehidupan suamiku, bayiku, IbuBapaku, Mertuaku, adik-beradikku dan muslimin muslimat di dunia ini.
Ya Allah lindungi hati kami, pilihlah kami dan tundukkanlah kami ke jalan Mu iaitu jalan yang Engkau redhai.
Ya Allah jangan lah kau sesatkan kami sepertimana kau sesatkan mereka yang kau murkai.
Ya Allah berikanlah kami rezeki yang halal, rezeki yang melimpah ruah serta permudahkanlah segala hutang piutang kami sebelum nyawa kami diambil.
Ya Allah perkenankanlah setiap doa-doaku ini.
Sesungguhnya Engkau yang Maha MengAminkan segala doa-doa kami.
Amin Ya Robbal Alaminn