Iklan Nuffnang

Total Pageviews

Wednesday 5 November 2014

Trimester Ketiga (7-9 bulan) AKU MAKAN SHAKLEE

As Salam,

Kali ni bab aku mengandungkan anak aku, dah masok trimester yg ketiga.. iaitu kandungan 7-9 bulan..

TRIMESTER KETIGA (7-9 BULAN)

Masuk jer kandungan aku 7 bulan, aku amik shaklee lagi, kali ni aku still continue :

Vita-C
Kebaikan 1 tablet Vita-C plus ni = 7 biji oren
Ini memang sesuai ngn aku sgt, sebab aku jenis xsuka makan benda masam, jadi aku decide amik Vita-C plus ni.. sgt berbaloi..
Byk kelebihan, yg aku pentingkan sekali adalah peningkatan sistem imun.. Aku nak anak aku sihat dari dlm kandungan lagi.. mudah2an dia dapat atasi penyakit setelah keluar nanty.

Vita-Lea
Aku amik ni sebab byk fungsinya.. Yg paling aku fokus sebabnya Vita-Lea byk mmbantu mencantikkan kulit wajah dari dlm, kuku yg licin, rambut yg kuat dari akar umbinya, mmbantu mencegah penyakit tiroid @ beguk. Yg bestnya lagi, bantu badan beri rasa tenaga, tak lesu dan jadikan kulit tegang.. 
Tapi yg Vita-Lea sgt sesuai dimakan sekali dgn Vita-C.. Sebab ia mudah diserap dgn makanan yg masam.. 

ESP
Memang byk khasiatnya, korang boleh google jer kelebihan dia..
Bagi pandangan aku, aku minum ni mmg bagi perot aku kenyang, niat aku, aku nak anak aku minum susu badan aku bila dia dah keluar nanty..
Lagi satu dah tentu aku nak anak aku, kulitnya cantik gebus.. 
Aku hanya merancang, Allah yg tentukan..
Jadinya korang paham2 la sendiri..

OBIMIN
Korang akan dapat obimin ni bila korang masuk fasa trimester yg kedua(4-6bulan).
Mcm awal kandungan dulu, acid folic diperlukan ketika kandungan 1-3 bulan.. Acid folic penting untuk perkembangan janin baby.. Tapi semakin besar baby, semakin bykla zat yg baby nak, dan acid folic xdapat nak cover keperluan baby.. Jadi sebab tu, obimin digantikan dgn acid folic.. Dalam obimin ni terkandung Vita-A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, D, Folic Asid, Iron, Calcium, Copper & Iodine.. So Obimin ni sgt penting.. Walaupun aku ambil Vita-C tu, tapi Obimin ni ada macam2 kandungan yg terselit.. So jgn abaikan..

OMEGA GUARD
Sgt bagus, korang kalau dah masok 3rd trimester tolonglah amik untuk perkembangan DHA baby.. Byk kelebihan, yg aku fokus untuk meningkatkan perkembangan memori janin bayi.. Dari awal dah ambil, Insya Allah, perkembangan minda anak kita berkembang..

DOA
Tapi yang paling penting sekali adalah DOA.. Sebab doa adalah segala ubat yg paling mujarab.. Yg penting kita nak keredhaan dari Allah atas segala rezeki yg Dia kurniakan..
Doa sepanjang kehamilan aku :

"Ya Allah, Kau jadikanlah bayi di dalam kandungan ku ini di kalangan anak2 yang soleh & solehah.. Jadikanlah bayiku ini, anak yang sentiasa beramal & berilmu dengan Al-Quran & As-SunnahMu.. Ya Allah, Kau jadikanlah sifat anak ku yg sentiasa menyanyangi aku dan suami ku sepenuh hatinya, mendoakan kebahagiaan kami dunia & akhirat.. Jadikanlah anak aku ni, anak yang bertanggungjawab, anak yg bijak pandai, anak yg berakhlak mulia dan menjaga keaiban diri serta keluarga..
Ya Allah Ya Tuhanku, Kau berikanlah takdir masa hadapan anakku dengan takdir yang baik2, pilihlah anakku untuk ke jalanMu, dan Kau berikanlah jodoh yang boleh memimpinnya untuk masuk ke SyurgaMu Ya Allah..
Aminn Ya Robbal Alamiinn"
Perkenankanlah Doa ku ini Ya Allah, sesungguhnya Engkau Yg Maha mengabulkan permintaan kami..




No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

I LOVE MY FAMILY

Ya Allah kau berkatilah seluruh kehidupanku, kehidupan suamiku, bayiku, IbuBapaku, Mertuaku, adik-beradikku dan muslimin muslimat di dunia ini.
Ya Allah lindungi hati kami, pilihlah kami dan tundukkanlah kami ke jalan Mu iaitu jalan yang Engkau redhai.
Ya Allah jangan lah kau sesatkan kami sepertimana kau sesatkan mereka yang kau murkai.
Ya Allah berikanlah kami rezeki yang halal, rezeki yang melimpah ruah serta permudahkanlah segala hutang piutang kami sebelum nyawa kami diambil.
Ya Allah perkenankanlah setiap doa-doaku ini.
Sesungguhnya Engkau yang Maha MengAminkan segala doa-doa kami.
Amin Ya Robbal Alaminn